آشنایی با تاریخچه پیچ و مهره

۷ بازديد

تاریخچه پیچ و مهره 

 
بست ها ابزاری هستند که بی سر و صدا بر زندگی ما تسلط دارند. گاهی اوقات ساده و گاهی پیچیده، این قهرمانان گمنام دنیای ما را می چرخانند و هزاران سال است که این کار را انجام می دهند. اگر لحظه ای به جهان بدون آنها فکر کنید، ممکن است در مورد تاریخ نیز تعجب کنید. اگر چنین است، شما خوش شانس هستید! برای توضیح مختصری از تاریخچه اتصال دهنده ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.
 
اجازه دهید با پیچ شروع کنیم، یک بست که سقف را بالای سر و کف را زیر پای ما نگه می دارد. اعتقاد بر این است که رزوه پیچ در حدود 400 سال قبل از میلاد توسط Archytas of Tarentum، فیلسوف یونانی که گاهی اوقات "پدر مکانیک" نامیده می شود، اختراع شده است. اصل کلی پیچ در اوایل، در شهرهایی مانند پمپئی، برای استخراج روغن زیتون و آب انگور استفاده شد. برای تغییر سطح آب توسط ریاضیدان یونانی ارشمیدس بیشتر توسعه داده شد. پیچ آب که برای اولین بار در مکانیکای هرون اسکندریه ذکر شد، از چوب ساخته شد و به آبیاری مزارع کمک می کرد و کشتی ها را از شر آب آب پاک می کرد.
 
در سال 1568، ژاک بسون، مخترع فرانسوی، دستگاه تولید پیچ ​​و مهره را ساخت. او همچنین یک صفحه برش پیچ برای استفاده با ماشین تراش ساخت که بعداً توسط شرکت انگلیسی Hindley of York کامل شد و در گردش گسترده‌تری قرار گرفت. در قرن هجدهم، زمانی که Antoine Thiout، یک ساعت‌ساز فرانسوی، یک پیچ درایو را به ماشین تراش متصل کرد، پیچ‌ها دوباره تکامل یافتند و کالسکه‌های ابزار را قادر ساختند تا به صورت نیمه خودکار حرکت کنند.
 
 
هیچ کس کاملاً در مورد منشأ مهره ها و پیچ ها موافق نیست، اگرچه ما معتقدیم که آنها پس از رزوه پیچ آمده اند. آنچه ما می دانیم این است که آنها در طول انقلاب صنعتی برجسته شدند و برجسته ترین نوآوری های فرآیندی آنها در 150 سال گذشته رخ داده است. به عنوان مثال، موضوع استاندارد ایالات متحده در اوایل دهه 1870 شکل گرفت و به دنبال آن استاندارد انجمن مهندسین خودرو (SAE) و غیره ایجاد شد. در اواخر دهه 1960، پیچ‌های خوشد حفاری که به عنوان خود مته‌های "نقطه گیر" یا "سرد فورج شده" تبلیغ می‌شدند که زمان و هزینه‌های کار را کاهش می‌داد، در صنعت ساختمان‌های فلزی جای پای خود را به دست آوردند.
 
به سرعت در بیست سال گذشته، و پیشرفت‌های طراحی اتصال دهنده‌ها به لطف معرفی آلیاژهای مبتنی بر نیکل، حتی سریع‌تر پیش رفته است. برخلاف فولاد، آلیاژهای مبتنی بر نیکل می توانند فرم خود را در محیط های با دمای بالا مانند محیط های موتورها و توربوشارژرها حفظ کنند. مهندسان به دنبال ادامه توسعه اتصال دهنده ها با مطالعه آنچه که با پیچ و مهره های فلزی سبک وزن ساخته شده از موادی مانند منیزیم، تیتانیوم و آلومینیوم امکان پذیر است، هستند.
 
 
منبع برگرفته از: معرفی برترین وبسایت های حوزه پیچ و مهره